Brak Bier is onderdeel van PADEMA, een holding die in 2022 is opgericht door vier partners met gedeeld eigenaarschap. Het doel met PADEMA is om creatieve ideeën en hobby's te ontwikkelen tot ondernemende projecten.
Zo ontstond dan ook het idee van Brak Bier als creatieve uitlaatklep tijdens een vriendenweekend. Tijdens dit weekend begonnen de vrienden spontaan te brainstormen over hun eigen biermerk. Er werd samenwerking gezoccht met een lokale brouwer waardoor het mogelijk werd om deze plannen te realiseren. De eerste bieren kwamen in de zomer van 2024 in de verkoop.

Met een focus op aantrekkelijke vormgeving en humor richtte Brak Bier zich aanvankelijk op een kleine kring die vooral bestond uit familie en vrienden. De eerste paar honderd bieren waren echter al binnen een paar dagen volledig uitverkocht. Sindsdien wordt er verder gebouwd aan Brak Bier. Het uitgangspunt blijft dat Brak Bier zich, als kleinschalig merk, richt op het Noorden van Nederland. Bij Brak Bier staat het plezier voorop, ongeacht hoe groot het publiek is. Toekomstplannen worden gesmeed. Brak Bier staat open voor alle avonturen, samenwerkingen en ideeën.